FANDOM

Keiji Akaashi
Akaashi keiji
Kanji

赤葦 京治

Romaji

Akaashi Keiji

Status personalny
Płeć

Mężczyzna

Wiek

16

Wzrost

182.3 cm

Waga

70.7 kg.

Urodziny

5. grudnia

Status profesjonalny
Zespół

Fukurōdani

Pozycja

Rozgrywający

Numer

5

Pierwsze wystąpienie
Manga

Rozdział 81

Seiyū
Anime

Ryōta Ōsaka

Galeria

Keiji Akaashi (赤葦 京治, Akaashi Keiji) jest rozgrywającym i wicekapitanem klubu siatkarskiego w Akademii Fukurōdani. Jest także jedynym drugorocznym w głównym składzie zespołu.

WyglądEdytuj

Keiji jest średniego wzrostu chłopakiem. Ma czarne, krótkie włosy z grzywką rozdzieloną na boki, które zawsze wydają się być w nieładzie. Akaashi ma jakby znużone i spokojne spojrzenie i rzadko się uśmiecha. Jego numer na koszulce stroju drużynowego to 5, choć nigdy nie został w nim pokazany i widzieliśmy go tylko w stroju, w którym trenował podczas obozu.

OsobowośćEdytuj

Akaashi jest spokojny i opanowany. Po udanych akcjach nie okazuje takiej radości jak Bokuto, co niezbyt odpowiada kapitanowi. W trakcie gry bierze pod uwagę samopoczucie Kōtarō i uspokaja kolegę, gdy ten robi się nadpobudliwy. Wydaje się być bardzo rozsądnym i inteligentnym chłopakiem. Zwraca uwagę gdy ktoś zachowuje się głupio, szczególnie tyczy się to Bokuto, choć mimo ich odmiennych osobowości bardzo dobrze się ze sobą dogadują.

FabułaEdytuj

Trening w grupie Akademii FukurōdaniEdytuj

Akademia FukurōdaniEdytuj

Keiji pierwszy raz pojawia się, gdy Keishin Ukai rozmawia z Takedą o zespołach, z którymi trenują. Chłopak ignoruje kapitana, który mówi, żeby pokazali trochę więcej energii.[1]

Liceum ShinzenEdytuj

W czasie treningu w liceum Shinzen swój pierwszy mecz rozgrywają przeciwko Karasuno i zwyciężają. Tego samego dnia wieczorem, po rozegranych meczach, wystawia Kōtarō piłki, który o blokowanie ich poprosił Keia.[2]

Trzeciego dnia, podczas meczu z Karasuno chłopak zauważa, że Bokuto wykonał kiwkę, ponieważ widział, że Tsukishima może zablokować jego atak.[3]

Wieczorem, do treningów ataków Kōtarō, dołączają Shōyō i Lev, więc Tetsurō proponuje rozegranie meczu 3 na 3. Po podziale na zespoły Keiji zaważa, że nie jest on zbyt sprawiedliwy, ponieważ przeciwnicy mają samych najwyższych zawodników. Tego dnia drużyny rozegrały dwa sety.

Piątego dnia podczas wieczornego mini meczu, Akaashi wystawia piłkę do Bokuto, który po nabiciu jej na dłonie przeciwników szybko ją odbiera, więc Keiji wystawia mu ponownie i atakiem Kōtarō zdobywają punkt. Podczas innej akcji Shōyō staje sam naprzeciwko trójki blokujących i Akaashi zauważa, że chłopak nie ma gdzie uderzyć. Razem z Bokuto są zaskoczeni, gdy Hinata uderza piłką po palcach Haiby i zdobywa punkt.[4]

Ostatniego dnia obozu Keiji mówi Kōtarō, że kolejny mecz grają z Karasuno. Początek meczu jet bardzo wyrównany. Po tym jak Hinata wykonuje kiwkę, Akaashi przypomina zaskoczonemu Bokuto, że to on go tego nauczył. Podczas innej akcji, po nieudanym bloku, Keiji natychmiast wraca do pozycji rozgrywającego, by wystawić Onadze piłkę, by ten zdobył punkt.[5]

Po tym jak Shōyō i Tobio używają swojego nowego ataku, Keiji tłumaczy Kōtarō, że nie potrafiłby tak samo wystawić piłki, ponieważ to przekracza jego umiejętności.[6]

Przerzut akaashiego

Akaashi przerzuca piłkę ponad siatką

Mecz jest bardzo wyrównany co sprawia, że Akaashi musi uspokajać impulsywnego Bokuto. Analizując sytuację chłopak zastanawia się, czy wystawić kolejną piłkę do asa. Robi to, jednak Kōtarō zostaje zablokowany. Kapitan woła ponownie o piłkę, więc Keiji niepewnie mu ją wystawia. Bokuto źle wykonuje atak i zespół traci punkt. Akaashi widząc zachowanie kolegi domyśla się, że ostatnia akcja go przybiła. Kōtarō mówi, by nie wystawiał mu więcej piłek, na co rozgrywający się zgadza dodając, by chłopak postarał się uspokoić w tym czasie.[7] Dalsza gra jest nadal bardzo wyrównana. W pewnym momencie Keiji wykonuje przerzut denerwując tym Tobio i Keia.

Zażarta gra doprowadza do jednopunktowej przewagi drużyny Fukurōdani, dla której jest to także piłka setowa. Akaashi domyśla się, że przeciwnicy zdają sobie sprawę z tego jaką są drużyną, ale nie zwracają już uwagi na ich asa. Keiji i pozostali członkowie zespołu stwarzają dobrą okazję dla ataku Bokuto, który przebija się przez blok zdobywając ostatni punkt. Akaashi triumfalnie uśmiecha się do Tsukishimy.[8] Po ostatnim ataku Keiji daje znak pozostałym, by podnieśli na duchu ich asa, po czym drużyny schodzą z boisk.

Tego samego dnia wszyscy spotykają się na barbecue. Akaashi rozmawia z Tsukishimą o wahaniach nastroju Bokuto, jednak zaznacza, że ich as zachowuje się inaczej, gdy ma przed sobą silnego przeciwnika i to zespół jest zniechęcony. Spotkanie mija na jedzeniu i rozmowach, po czym członkowie drużyn żegnają się i wracają do swoich szkół.

UmiejętnościEdytuj

Siła
                                 ☆           ☆
   3/5 Akaashi wykres
Skok
                                            ☆
   4/5
Wytrzymałość
                                            ☆
   4/5
Intelekt
                                            ☆
   4/5
Technika
                                            ☆
   4/5
Szybkość
                                            ☆
   4/5

Ogółem: 23/30

Keiji jest rozgrywającym drużyny Fukurōdani i chociaż jego dokładne umiejętności nie są znane, to jego pozycja w jednej z najlepszych drużyn kraju świadczy o tym, że są wysokim poziomie. Akaashi jest inteligentnym i skoncentrowanym na grze graczem, który po przeanalizowaniu sytuacji potrafi podjąć odpowiednią decyzję. Czasem robi wyjątki dla asa drużyny, biorąc pod uwagę jego charakter.[9]

Można zauważyć, że wystawy Akaashiego są bardzo precyzyjne. W mini meczu dobrze wystawił piłkę do Bokuto, chociaż Hinata podał mu ją zbyt mocno tak, że prawie przeszła na stronę przeciwników.[10]

Keiji potrafi także bardzo szybko reagować i zmieniać pozycję z bloku do pozycji rozgrywającego, wystawiając dokładnie piłkę zawodnikowi swojej drużyny.[11]

RelacjeEdytuj

Kōtarō BokutoEdytuj

Akaashi wydaje się być bardzo bliski Bokuto, który wciąga go w swoje żarty i figle, czy ten tego chce, czy nie. Rozgrywający musi też często mierzyć się ze zmiennymi humorami kapitana, ale i tak świetnie się dogadują i często spotykają po szkole.

CytatyEdytuj

...Karasuno prawdopodobnie zorientowało się, jakiego rodzaju zespołem teraz jesteśmy. Innymi słowy, już nie zwracają uwagi na naszego asa. Bokuto-san zaczyna być niespokojny, chcąc uderzyć piłkę!!! Pozwolimy ci wziąć w tym udział, więc powróć w końcu, asie!!!

— Keiji podczas ostatniej akcji w meczu z Karasuno [12]

CiekawostkiEdytuj

  • Zgodnie ze stroną postaci w 10. tomie:
    • Uczy się w klasie 2-6.
    • Ulubionym daniem Keijiego są kwiaty rzepaku zanurzone w sosie sojowym i musztardzie.
    • Obecne zmartwienie: Chciałby być silniejszy fizycznie.
  • Znaczenie imienia:
    • Keiji (京治) - Stolica Uleczenia
    • Akaashi (赤葦) - Czerwone Stroiki

OdniesieniaEdytuj

  4. Manga Haikyū!!: Rozdział 91, strony 17-18

NawigacjaEdytuj