FANDOM

Liceum Karasuno kontra Liceum Tokonami to mecz 1. rundy eliminacji turnieju Międzylicealnego.

PrologEdytuj

Przed rozgrzewką, w korytarzu, Ikejiri wita się z Sawamurą, którego zna z gimnazjum. Chłopak zauważa, że kapitan Karasuno bardzo się zmienił, wygląda na silnego i jego drużyna również, a szkoła Tokonami nazywana jest "słabeuszami". Hayato wspomina gimnazjum i to jak Daichi zagrzewał ich do walki. Nawet w momencie, gdy wszyscy tracili wolę walki podczas meczu, to Sawamura walczył do końca, zaś po przegranej przejął się tym najbardziej i jako jedyny wyglądał jakby cierpiał. Teraz Ikejiri ma więcej woli walki i uważa, że jedyne co się liczy to pokonać przeciwnika, nie ważne kim jest.[1]

Rozpoczyna się oficjalna rozgrzewka. Kageyama i Hinata zaczynają się kłócić o to, kto jest bardziej przestraszony. W tym czasie zespół Aobajōsai wchodzi na widownie, a kapitan mówi, by zawodnicy przyjrzeli się szybkiemu atakowi pierwszorocznych Karasuno. Iwaizumi zostaje wysłany po Oikawę, którego przed wejściem zaczepiła grupka dziewczyn. Kapitan natychmiast idzie za chłopakiem, widząc jego minę. Na sali gimnastycznej Hinata zauważa przechodzącego na trybunach Kindaichiego i na jego widok krzyczy "cebulowa-głowa", co rozśmiesza Kunimiego. Do swojego zespołu dołącza Tōru, który wita się z Shōyō i Tobio. Seijō zauważają, że Karasuno mają nowych zawodników i trenera. Irihata jest ciekaw jak bardzo zmieniła się ich drużyna.

Sędzia wzywa kapitanów, którzy uściskają sobie dłonie, po czym zespoły ustawiają się na linii, by życzyć sobie dobrej gry. Za linią boiska trenerzy przekazują zawodnikom słowa zagrzewające ich do walki. Rozpoczynają się pierwsze mecze eliminacji Turnieju Międzyliealnego.

MeczEdytuj

1. SetEdytuj

Na boisku, zawodnicy Tokonami i osoby na widowni, dziwią się, że niski Hinata jest środkowym. Kindaichi wie, że nie należy go lekceważyć.

Gwizdek sędziego rozpoczyna mecz i pierwszy serwuje kapitan drużyny Tokonami. Asahi odbiera piłkę i podaje do Tobio, który zastanawia się komu pierwszemu ją wystawić. Wybiera Tanakę, który od razu zdobywa punkt.[2] Chłopak cieszy się razem z Yū, a gdy Daichi i Kōshi starają się ich uciszyć, Karasuno otrzymują ostrzeżenie za zbyt głośne zachowanie. Komaki mówi do drużyny, by się nie przejmowali, a Sakurai dodaje, że odzyskają punkt.

Serwuje Ryūnosuke, a po udanym odbiorze zawodnika Tokonami, kolejny wystawia piłkę Hayato, któremu udaje się ja przebić przez obronę. Zanim piłka upada, odbiera ją Nishinoya i po wystawieniu Sawamury, udany atak przeprowadza Azumane. Shōyō skręca piąstki, by pokazać Tobio jak bardzo się niecierpliwi. Przy kolejnej sposobności otrzymuje swoją szansę wprowadzając wszystkich w osłupienie.[3]

2. SetEdytuj

Pomimo starań zespołu Tokonami, Karasuno prowadzą dużą równicą punktów. Mizoguchi i Irihata zauważają, że Kageyama i Hinata nie używają swojego szybkiego ataku, gdy atakujący nie patrzy na piłkę. Zamiast niego wykorzystują inne szybkie ataki. Podczas drugiego "czasu" drużyny Tokonami, zawodnicy wydają się zrezygnowani, ale po słowach Hayato, które usłyszał kiedyś i Daichiego, wstępuje w nich nowy duch walki.[4]

Tokonami wytrwale walczą i cieszą się z każdego zdobytego punkty, jednak dochodzi do sytuacji, gdy drużynie Karasuno brakuje tylko jednego do zwycięstwa. Ikejiri zauważa jak bardzo poważna jest przeciwna drużyna, prawdopodobnie są jedynym zespołem, który walczyłaby tak poważnie przeciwko nim. W czasie tych rozmyślań, zawodnik jego drużyny serwuje. Yū odbiera piłkę i przy udanej akcji, Daichi atakuje w sam róg części boiska Tokonami, zdobywając punkt. Karasuno wygrywają swój pierwszy mecz eliminacji.[5]

NastępstwaEdytuj

Następne zespoły przygotowują się, by wejść na boiska, gdy Shōyō nadal na nim stoi. Chłopak cieszy się ze zwycięstwa, którego zasmakował po raz pierwszy. Oznacza to dla niego, że zagrają kolejny mecz i znowu będzie stał na boisku.

W korytarzu, Hayato rozmyśla o tym, że gdyby więcej trenował, to mógłby grać dalej. Zaczepia Daichiego, który idzie z drużyną i mówi, by wygrał jeszcze wiele meczów, by wygrał zamiast nich. Kapitan Karasuno ściska dłoń chłopaka odpowiadając, że spełnią jego wolę.[6] Po odejściu zespołu, Ikejiri życzy im, by wygrali eliminacje i dostali się na mistrzostwa. Chociaż ci, którzy się do nich zakwalifikują są jak główni bohaterowie, a pozostali jak dodatki, to także mogli grać w siatkówkę. Patrząc na tablicę wyników, Sawamura zwraca się do zespołu mówiąc, że na następny mecz również wygrają.[7]

OdniesieniaEdytuj

  3. Manga Haikyū!!: Rozdział 39, strony 18-19