FANDOM

Stub2 Przepraszamy, ale ten artykuł to dopiero młody kruk.
Pomóż mu wzbić się w powietrze.
Tōru Oikawa
Toru oikawa
Kanji

及川 徹

Romaji

Flattykawa Iwaizumi

Inaczej zwany

Wielkim królem (przez Shōyō Hinata)
Shittykawa, Assikawa, Trashykawa, Crappykawa, Kusokawa, Lazykawa, Loserkawa, Dumbass, Darling (przez Hajime Iwaizumi);

Status personalny
Płeć

Milkbread lover

Wiek

17/18
21 (początek 2016)

Wzrost

184.3 cm - kwiecień 2012

Waga

72.2 kg - kwiecień 2012

Urodziny

20 lipca 1994

Status profesjonalny
Zespół

Kitagawa Daīchi (kiedyś)
Aobajōhsai Klub Athletico San Juan (obecnie)

Pozycja

rozgrywający

Numer

1

Praca

Mąż Iwazumiego

Pierwsze wystąpienie
Manga

"An Interesting Team"

Seiyū
Anime

Daisuke Namikawa

Galeria

Tōru Oikawa (及川 徹, Oikawa Tōru) - uczeń trzeciego roku w liceum Aobajōsai. Jest kapitanem i rozgrywającym tamtejszej drużyny siatkarskiej. Uważa się go za jednego z najlepszych rozgrywających w Japonii, właśnie dlatego ubiegała się o niego najlepsza drużyna w prefekturze Miyagi, Shiratorizawa.

WyglądEdytuj

Oikawa ma brązowe oczy i podobnego koloru włosy z zawiniętymi końcówkami. Obserwując mecz Karasuno z Shiratorizawą ma założone okulary, co może oznaczać, że zazwyczaj nosi szkła kontaktowe. Przez płeć przeciwną jest uważany za wyjątkowo pięknego, przez co często otacza go wianuszek wielbicielek. Często śmieje się i uśmiecha, chociaż Iwaizumi uważa, że obie te rzeczy rzadko kiedy są naprawdę szczere. Ma dziwny zwyczaj pokazywania znaku pokoju, machania z lekceważeniem ręką lub pokazywania języka i przymykania jednego oka.

Jest wysoki, ma ponad 180 cm wzrostu. Podczas meczy nosi na prawym kolanie biały stabilizator. Na boisku ma na sobie standardowy strój liceum Aobajōsai z numerem 1 na plecach (wyjątkiem był sparing z liceum Karasuno, podczas którego na jego koszulce widniał numer 13). Nosi szare buty sportowe z niebieskimi wstawkami. Na co dzień widywany jest przeważnie w szkolnym mundurku, w którego skład wchodzą brązowe spodnie w kratę, kremowa kamizelka, ciemno czerwony krawat, niebieska koszula i biała marynarka.

OsobowośćEdytuj

Oikawa jest wspaniałym, wszechstronnie utalentowanym graczem, który do siatkówki podchodzi bardzo poważnie. Sprawia wrażenie wesołego, ale w mgnieniu oka potrafi zmienić się w poważnego, skupionego chłopaka. Mimo, że sprawia wrażenie rozkosznego głupola, to tak naprawdę jest piekielnie inteligentny. Do tego stopnia, że jego właśni koledzy z drużyny stwierdzili, że nie chcieliby się z nim mierzyć.

Od gimnazjum trzyma w sercu urazę do Kageyamy, którego kpiąco nazywa "Tobio-chan". Czuje się od niego gorszy od czasów ich wspólnej gry w Kitagawa Daiichi, kiedy to jego młodszy kolega został nazwany "genialnym rozgrywającym". Oikawa, stając twarzą w twarz z Kageyamą, często daje się ponieść emocjom, a wtedy zachowuje się nierozważnie i dziecinnie.

Zawsze daje z siebie wszystko, co widać chociażby na treningach. Przed sparingiem z Karasuno nabawił się nawet kontuzji, właśnie ze względu na przepracowanie. Nawet jego koledzy z drużyny zwracają uwagę na jego rygorystyczne podejście do siatkówki. Ponadto Oikawa często nie śpi w nocy. Przeważnie przed ważnym meczem ogląda grę przeciwnika na różnych nagraniach. W poniedziałki jednak zawsze odpoczywa.

HistoriaEdytuj

Nagroda najlepszego rozgrywającego

Oikawa przyjmuje nagrodę

Były uczeń gimnazjum Kitagawa Daiichi, w trzeciej klasie zdobył tytuł "Najlepszego Rozgrywającego w Prefekturze". Jeszcze jako szkolny kolega Kageyamy, o mało nie uderzył go po tym, gdy ten spytał, czy Oikawa nauczy go swoich serwów.

Został obdarzony dużo większym potencjałem sportowym niż większość ludzi oraz ponadprzeciętnym zmysłem obserwacji, jednak nadal nie był sportowym geniuszem. Dlatego też wciąż napotykał przeszkody, których nie potrafił pokonać, tak jak na przykład uważana za najsilniejszą w prefekturze drużyna Akademii Shiratorizawa ze swoim niepokonanym asem, Ushijimą.

Podczas finałów ostatniego turnieju w gimnazjum, drużynie Oikawy po raz pierwszy udało się wygrać seta z Shiratorizawą. Właśnie po tym meczu otrzymał nagrodę najlepszego rozgrywającego.

FabułaEdytuj

Karasuno kontra AobajōsaiEdytuj

1. rundaEdytuj

2. rundaEdytuj

3. rundaEdytuj

FinałEdytuj

UmiejętnościEdytuj

Siła
                                            
   5/5 Oikawa wykres
Skok
                                            ☆
   4/5
Wytrzymałość
                                            ☆
   4/5
Intelekt
                                            
   5/5
Technika
                                            
   5/5
Szybkość
                                            ☆
   4/5

Ogólne: 27/30

Przeciwnicy najbardziej obawiają się jego potężnego serwu z wyskoku, który trenuje i doszlifowuje już od najmłodszych lat. Potrafi zachować spokój i trzeźwy umysł nawet podczas najtrudniejszych przepraw. Mimo tego, że nie jest uznawany za geniusza, z pewnością jest jednym z najlepszych i najbardziej szanowanych zawodników w prefekturze. Ponieważ sam ciężko na to zapracował; nie otrzymał żadnego talentu, ale systematyczność i ciężka praca sprawiły, że znacznie się rozwinął jako zawodnik.

W przeciwieństwie do genialnej i całkowicie naturalnej techniki gry Kageyamy, talent Oikawy leży w jego ponadprzeciętnych uzdolnieniach sportowych, umiejętności wykorzystania siły całej drużyny, odnajdywaniu słabych punktów przeciwnika oraz ostrych i mocnych zagrywkach. Szybko zauważył, że zarówno Tsukishima jak i Hinata nie najlepiej radzą sobie przy odbiorze piłki, znalazł też sposób na przerażającą szybką, która była atutem przeciwnej drużyny. Wszytko to wymagało od niego lat praktyki i poświęceń, ze względu na jego podejście do siatkówki rzuciła go nawet dziewczyna. Jego umiejętności zostały zauważone nawet przez Ushijimę z Akademii Shiratorizawa, który stwierdził, że talentem Oikawy jest zdolność do wyciągania pełnego potencjału ze współgraczy.

Serwy z wyskokuEdytuj

Oikawa znany jest ze swojego potężnego serwu z wyskoku. Jako dziecko, oglądając mecz siatkówki, zauważył tą technikę serwowania u jednego z graczy. Stwierdził, że świetnie wygląda i on też chce się tego nauczyć, więc już od gimnazjum pracował nad doskonaleniem swoich serwisów. Serwuje z wielką dokładnością, często posyłając piłkę w stronę najsłabszych zawodników lub w miejsce, które pozwoli mu zdobyć asa serwisowego. Trudno jest odebrać jego piłki, jednak talent Nishinoyi jako libero, pozwolił mu się z nimi uporać. Wykonywanie serwów tak dokładnie wymaga ogromnego skupienia, dlatego też trener drużyny pozwala Oikawie swobodnie prosić o przerwy podczas gry, żeby ten mógł w spokoju odzyskać koncentracje, którą nietrudno stracić w ogniu walki.

Zmysł obserwacjiEdytuj

Zarówno w życiu jak i w grze Oikawa posiada świetny zmysł obserwacji otoczenia. Bez trudu potrafi odczytać ruchy i emocje innych ludzi. Właśnie dlatego prawie natychmiast udało mu się rozgryźć duet Hinata-Kageyama oraz znaki, jakimi się posługiwali podczas gry.

Naturalny talent rozgrywającegoEdytuj

Oikawa wystawia w taki sposób, żeby jego koledzy nie mieli problemów z przyjęciem piłki, a zaraz po skończonej akcji pyta, czy wszystko było w porządku i czy ma może coś poprawić. Właśnie dzięki temu potrafi wyciągnąć 100% potencjału z każdego z graczy.

RelacjeEdytuj

Hajime IwaizumiEdytuj

Tobio KageyamaEdytuj

Kageyama jest młodszym kolegą Oikawy z gimnazjum. Często zauważyć można, jak bardzo kapitan Aobajousai nie cierpi "genialnego rozgrywającego". Często podkreśla, że "nienawidzi geniuszy", mając tu na myśli oczywiście Kageyamę i jego naturalny talent. Nie chce również niczego go uczyć twierdząc, że byłoby to kłopotliwe w przyszłości, kiedy zostaną rywalami i dodając zwykle jakąś kąśliwą, bardzo dziecinną uwagę. Mimo tego Oikawa często podkreśla, że nie może się nawet równać z Kageyamą jeśli chodzi o dokładność wystawy, co bardzo denerwuje Iwaizumi'ego.

Podczas jednego z gimnazjalnych meczy, Oikawa stracił cierpliwość i popełnił mnóstwo podstawowych błędów. Został zmieniony przez Kageyamę, który zaimponował wszystkim swoją grą. To sfrustrowało Tooru, który postanowił trenować jeszcze ciężej, choć złość mu przez to nie mijała, a wręcz przeciwnie - wściekał się coraz bardziej i bardziej. Podczas jednego z jego samotnych treningów, kiedy to po raz setny rozpamiętywał swoją porażkę z młodszym graczem, Kageyama zjawił się na sali i spytał, czy Oikawa nauczy go serwować. Ten zareagował bardzo agresywnie i prawie uderzył chłopaka. Później jednak przeprosił, najwyraźniej dręczony wyrzutami sumienia i poczuciem winy.

Mimo wszystko Kageyama nauczył się serwu z wyskoku dzięki obserwacji starszego kolegi. Od gimnazjum wierzył, że jeśli uda mu się prześcignąć Oikawę, to zostanie najlepszym rozgrywającym w prefekturze. Niechętnie podziwia Tooru, szanuje jego umiejętności i nie zwraca zbytniej uwagi na jego osobowość. Obecnie próbuje opanować serwy z wyskoku do perfekcji.

Podczas pierwszego oficjalnego meczy Karasuno z Aoba Jousai, oboje byli bardzo podekscytowani, co okazywali wzajemnymi zaczepkami. Oikawa bardzo lubi mieszać w głowie młodszemu koledze i wyprowadzać go z równowagi.

W późniejszym czasie Kageyama udaje się do Oikawy po poradę w sprawie Hinaty - ten bowiem chce zacząć atakować normalnie, nie zamykając oczu. Na początku Tooru nie chce mu pomóc, jednak w końcu ulega i stwierdza, że Kageyama powinien dać partnerowi szansę. Jeśli tego nie zrobi, to tak jakby znów cofnął się do czasów gimnazjum, kiedy to chciał grać sam i wszystko wiedział najlepiej. Dodatkowo Oikawa zaznacza, że to Hinata jest odpowiedzialny za atak, a nie Kageyama.

Ushijima WakatoshiEdytuj

Ushijima był rywalem Oikawy od czasów gimnazjalisty, który nigdy nie wygrał meczu z nim. Oikawa często odnosi się do Ushijima jako "Ushiwaka-chan", z wyraźną pogardą. Ushijima rozpoznaje talent Oikawy, nazywając go doskonałym graczem i stwierdzając, że powinien był być w Shiratorizawa, ponieważ wyciąga maksymalny potencjał z każdej drużyny, w której jest. Ilekroć obydwaj się spotkają, Ushijima przypomina o tym Oikawie.

Hinata Shoyou

Oikawa lubi żartować z Hinaty nazywając go "chibi-chan. Chłopak lekko go irytuje, ale brunet wydaje się go nawet lubić. Ze zdziwieniem obserwuje jak pomarańczowowłosy zmienia Kageyamę Tobio.

CytatyEdytuj

Yoohoo! Dawno się nie widzieliśmy, Tobio-chan. Miło cię widzieć. Nadal robisz królewskie rzeczy?

—Do Kageyamy, s.1 odc.7

Wierzę w was wszystkich.

—Do swojej drużyny przed meczem z karasuno, s.1 odc.19

Nawet jeśli nie mogę się równać z jego talentem, mam pewność, że potrafię przygotować najlepsze wystawy dla wszystkich. Dlatego nie przegram jako rozgrywający.

—s.1 odc.20

Wszyscy atakujący są inni. Kiedy będziesz w stanie wyciągnąć 100% z każdego z nich, to wtedy stajesz się prawdziwym rozgrywającym!

—s.1 odc.20

Tobio, mogę z tobą przegrać, biorąc pod uwagę to jak szybko się rozwijasz, ale... to nie stanie się dziś!

—Do Kageyamy, s.1 odc.24

Dziękuję wam za te wszystkie trzy lata!

—Do swoich rówieśników w Aobie, vol.17, dodatkowy rozdział

CiekawostkiEdytuj

  • Zasięg jego wyskoku to 335 cm.
  • Ma bratanka o imieniu Takeru, którego nazwisko również brzmi "Oikawa".
  • W wolnym czasie uczy swojego bratanka i inne dzieciaki gry w siatkówkę w Lil Tykes Volleyball Classroom.
  • Zgodnie ze specjalną stroną 2. tomu:
    • Tōru lubi zupe mleczna przyrzadzona przez jego brata.
    • Aktualne zmartwienie: został całkowicie zignorowany, gdy zawołał menedżerkę Karasuno.
  • Miał dziewczynę, która zerwała z nim, ponieważ bardziej zajmował się siatkówką niż nią.
  • Biała opaska na jego prawy kolanie nie jest ochraniaczem, ale stabilizatorem.
  • Jego znak zodiaku to rak.
  • Zajął piąte miejsce w pierwszym sondażu popularności, otrzymując 5 050 głosów.
  • Po połączeniu imion Oikawy i Iwaizumiego (w kolejności "Hajime" i "Tōru") otrzymamy znak 徹 czyli "uporczywość" lub "nieustraszoność".
  • Jest w związku z Iwazumim.
  • Znaczenie imienia
    • Tooru (徹) - Poruszać się wzdłuż
    • Oikawa (及川) - Zdobyć rzekę

OdniesieniaEdytuj

NawigacjaEdytuj

Pomóż mu wzbić się w powietrze.