FANDOM

Wakatoshi Ushijima (牛島 若利, Ushijima Wakatoshi) jest trzeciorocznym w Akademii Shiratorizawa, kapitanem i asem drużyny siatkarskiej. Jeden z trzech graczy "godnych Shiratorizawy", według magazynu siatkarskiego, posiadającym przytłaczającą moc i poziom. W prefekturze Miyagi jest uznawany za asa nr 1 i należy do najlepszej trójki graczy w kraju.[1] Został również japońskim reprezentantem młodzieżowej siatkówki światowej.

WyglądEdytuj

Ushijima jest bardzo wysokim i dobrze zbudowanym zawodnikiem. Jego włosy są krótkie, koloru oliwkowo-brązowego. Ma krótką grzywkę, rozchodzącą się dwie strony, ale większą jej częścią zaczesaną w lewo. Jego oczy są brązowe, a spojrzenie przenikliwe. Chłopak ma wyraźnie zarysowaną szczękę. Na jego koszulce stroju drużynowego widnieje nr 1.

OsobowośćEdytuj

Wakatoshi to cichy, silny i szczery chłopak. Nie potrafi rozumieć żartów, gdyż traktuje je poważnie i dosłownie. Mimo to ma wokół siebie przyjaciół, a najbliższym jest Tendo Satori. Prawdopodobnie jest jedynym znanym w Haikyuu zawodnikiem, który jest leworęczny. Dba o swoje zboże bardziej niż o przyjaciół.

HistoriaEdytuj

FabułaEdytuj

UmiejętnościEdytuj

Ogółem: 24/30

Atak ushijimy

Ushijima w meczu z Seijō

Wakatoshi jest uznawany za asa numer 1 w prefekturze Miyagi, który posiada przytłaczającą moc i poziom.[2] Świadczy to o tym, że musi być naprawdę zdolnym i silnym zawodnikiem.

W meczu finałowym eliminacji międzylicealnych prefektury, podczas meczu z zespołem Aobajōsai pokazał, że jego ataki są naprawdę szybkie i silne. Ushijima jest w stanie przebić się przez potrójną obronę, bez większych problemów.

CytatyEdytuj

Bez względu na to, jak zdolni możecie być, zobaczycie, że nigdy nie osłabniemy.

do Kageyamy i Hinaty [3]

Ta szkoła nie potrzebuje rozgrywającego, który nie potrafi poświęcić siebie mi, asowi.

do Tobio Kageyamy [4]

Oikawa jest rozgrywającym, który wyciąga maksimum potencjału z każdego zespołu, w którym jest. Jeżeli maksymalny potencjał zespołu jest niski, to wyniesie niewiele. Jednak jeżeli jest wysoki, to on sprawi, że będzie jeszcze wyższy. To jego talent.

o Tōru Oikawie [5], Jedno zboże jeden dolar

CiekawostkiEdytuj

Najlepsza trójka atakujących

Najlepsza trójka atakujących

  • Z karty postaci tomu:
    • Uczy się w klasie 3-3.
    • Ulubioną potrawą Wakatoshiego jest Hayashi raisu (gulasz wołowy z warzywami i ryżem)
    • Obecne zmartwienie: Brak.
  • Ushijima jest jedynym leworęcznym atakującym w serii i jednym z najlepszej trójki asów w Japonii.
  • Urodziny ma tego samego dnia co Takanobu Aone.
  • Znaczenie imienia:
    • Wakatoshi (若利) - zaleta młodości,
    • Ushijima (牛島) - krowia wyspa.
  • W pierwszym sondażu popularności otrzymał 199 głosów, zajmując 38. miejsce. W drugim sondażu zajął już 25. miejsce z 1848 głosami.

OdniesieniaEdytuj

  3. Manga Haikyū!!: Rozdział 77, strony 2-3

NawigacjaEdytuj